söndag 21 februari 2016

Barnböckernas härliga värld

Jag läser en hel del kapitelböcker för barn här hemma. Varje kväll läser jag en stund med mina döttrar. Det blir en fin stund tillsammans som samtliga uppskattar men också ett sätt att låta dem ta del av böckernas magiska värld.

Nu har jag börjat läsa Harry Potter med min äldsta dotter, vilket är något som jag sett fram emot att få göra ända sedan hon föddes :) Och så får jag en chans att återuppleva böckerna, vilken lyx!



Många av mina favoritförfattare är just författare för barn. Och ibland funderar jag på varför jag själv inte väljer att skriva barnlitteratur istället. Idéer finns (det är sällan någon brist på dessa hos mig) men jag vet inte. Kanske blir det ett senare projekt någon gång.

Om någon annan är intresserad har Schildts & Söderströms (finlandssvenskt förlag) anordnat en barnbokstävling, där även svenskar får tävla. Den kan ni läsa om här.

Ha det bra så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar