måndag 7 mars 2016

Skriva med bakgrundsljud del 2

Just nu bubblar det med idéer till nästa bok. Karaktärer, scener, bihandlingar.. men nej. Jag har en stor tenta i arbetsrätt på fredag, så jag ska verkligen försöka att inte snöa in mig för mycket på manuset förrän efter den är avklarad. För jag känner mig själv. Om jag fick ett flow i synopsis-skrivadet skulle jag inte kunna fokusera på tentan...

Istället tänkte jag dela med mig av ännu fler tips på bakgrundsljud (ja, jag älskar att skriva med stämningsfulla ljud i bakgrunden).

Vad sägs om att skriva i biblioteket på Hogwarts? Eller i Gryffindors allrum? På den här sidan kan du hitta alla möjliga Harry Potter-relaterade bakgrundsljud men klickar du dig vidare finns det även andra teman som Sagan om Ringen, Game of Thrones. Eller ljud som har med en viss stämning att göra. Väl värt ett besök och här är länken.


Det här är en annan sida där du kan hitta bakgrundsmusik som är uppdelade som spellistor på Youtube efter olika teman eller genrer.

Här kan du också läsa mitt förra inlägg om bakgrundsljud med fler tips för ett stämningsfullt skrivpass :)

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar