onsdag 4 maj 2016

Sommarfeeling och en dos motivation

Jag har äntligen börjat skriva igen! Så skönt, även om jag nu ligger långt efter i mitt mål att skriva 30000 ord tills juni är slut. Men det viktigaste är ju att det går framåt åtminstone!

Nya idéer till en annan bok har också dykt upp. Men jag bestämde mig för att skriva ner allt jag kommit på och sedan låta det vara. Om jag ska byta spår så fort jag får en glänsande ny idé, skulle ingen bok någonsin bli klar.

Sen har sommarvärmen äntligen kommit och det gör mig på så gott humör. Det är mycket roligt som händer framöver, dels den älskade sommaren, dels mitt första jobb inom HR (sommarjobb, har ett år kvar på utbildningen) och dels ska jag snart bli sambo med mannen i mitt liv (efter nästan två års väntan)!

Här är en bra video att se på om man känner sig lite omotiverad och vill få hjälp att hitta tillbaka till sitt fokus. Hon är förövrigt en ganska bra vloggare med många användbara skrivtips.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar