fredag 13 maj 2016

Litteraturval

Jag som oftast läser skönlitteratur är just nu inne i en period med mycket facklitteratur. Många av titlarna handlar om sätt att förändra sig själv till det bättre. Skala av livet och fokusera på att få njuta och må bra i vardagen. Ofta säger mina bokval en hel del om mig. Vad jag behöver för tillfället.

Exempelvis har jag noterat att jag läser mer fantasy, när jag känner mig lite deppig. Och jag tror att det betyder att jag vill fly bort till en värld helt olik min egen. Och när jag var singel läste jag mer romantik, kanske på grund av min egna romantiska torka? :)

Det senaste året har jag också läst mer thriller-böcker än jag gjort på länge. Kanske beror det på att jag börjat få en mer stabil och trygg vardag och jag söker efter lite mer spänning i tillvaron? Jag är ingen psykiatriker, men det är kul att fundera över de här sakerna tycker jag!

Någon annan som också väljer läsning beroende på vad man behöver för tillfället?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar