lördag 9 april 2016

Sakta framåt

Det känns lite märkligt, ovant på något vis, att skriva ett första utkast igen. Jag hade ju tänkt att ha en helt färdig synopsis men nu sitter jag med något slags mellanting. De viktiga vändpunkterna är klara och jag har en del scener och karaktärer uttänkta på förhand. 

Men jag har ett problem som jag trodde skulle ha blivit bättre (av sig själv med tiden?). Jag skriver så långsamt! Jag har ju lärt mig att inte lägga ner så mycket tid på att formulera genomtänkta meningar under första utkastet, men ändå. Herregud, vad segt det går framåt. Jag skulle aldrig kunna klara av NaNoWriMo (skriva i genomsnitt 1667 ord per dag i en månad).

Någon som har några bra tips för att få det att gå lite fortare framåt?

Hälsningar Segast-i-stan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar