fredag 22 april 2016

Bokomslag och titlar


Jag stod på biblioteket i veckan med två böcker i handen. Samma bok men olika språk, omslag och titlar. Och då slog det mig hur himla viktigt det är att välja rätt bokomslag och titel. Den första boken kändes luftig, precis som jag vill att mitt hem ska bli efter ha läst en bok om att organisera mitt hem. Och titeln kändes inspirerande, som att boken verkligen kommer att vara "life-changing".

Den andra boken var beige och totalt intetsägande. Och titeln nästan värre! Dessutom är den ganska missvisande då boken handlar mer om att rensa och organisera än om konsten att städa (vilket får mig att tänka på skurhinkar och fönstertvätt).

Så när jag stod där på biblioteket visste jag att om jag lånade den svenska varianten skulle jag nog inte läsa den. Den kändes inte inspirerande att öppna. Så jag lånade den engelska även fast jag är fullt medveten om att innehållet kommer att vara detsamma...

Nu hoppas jag bara att boken är så bra som jag har hört! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar