tisdag 5 januari 2016

Gott nytt år och så


Det gamla året har klivit åt sidan för att lämna plats åt det nya. 2015 var för mig ett bra år på många sätt, jag flyttade till ett bättre boende, jag umgicks mycket med familj och vänner, jag har fortsatt att studera med lyckat resultat och jag har skrivit en bok(!). Precis som jag lovat mig själv att göra, och för det är jag stolt. 2015 var även ett hemskt år med nära och kära som lämnade jordelivet för tidigt och året kommer också för mig alltid att förknippas med krig, orättvisor och många människor i behov av hjälp och skydd. På dessa fronter hoppas jag innerligt att det sker en positiv vändning framöver.
 


Jag vet att många där ute har nyårslöften. Jag har inga som är speciellt för nyår men jag gillar att sätta upp mål för mig själv. Både löften som ska infrias så fort som möjligt men också att sätta upp mål för en längre tidsram.

Mina mål den närmaste framtiden är att avsluta romanen helt (en till läsning/redigeringsrunda) och att börja skissa på nästa roman. Målet är också att jag vågar dela med mig av mina texter till andra även om jag inte är hundra på om det bara blir till min andra hälft eller även någon lektör, eller till och med några förlag. Vi får se :)

Hoppas ni alla får en härlig start på det nya året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar