torsdag 21 januari 2016

Att skriva med bakgrundsljud

Jag vet att en del gillar att skriva med musik i bakgrunden, kanske sådan som speglar stämningen i den scen de för tillfället håller på att skriva ihop. Jag tillhör inte den kategorin då jag bara blir så störd av sångtexterna.

För mig får det gärna vara knäpptyst men tyvärr kan det vara ganska svåruppnåeligt med två döttrar hemma, så det näst bästa är att dränka ljuden hemifrån i andra ljud som faktiskt får mig i stämning och som inte alls stör mig.

Vad sägs om piskade regn utanför fönstret med inslag av åska?
Rainy Mood  är en hemsida som när du går in på den genast startar upp ett mysigt oväder åt dig. Det är min favorit.


Eller varför inte lite mysigt caféljud i bakgrunden när du skriver, helt utan att du behöver lämna hemmets vrå? Du behöver endast gå in på Coffitivitys hemsida så fixar de saken åt dig.


Annars har jag också en Spotifylista som jag gärna går till, med enbart instrumentell musik som är härlig att lyssna på. Concentration maximum heter den passande nog och länken till den hittar ni här 

Hur gör ni med musik när ni skriver?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar