torsdag 8 oktober 2015

Min hjälp att minnas



Den här veckan har jag läst ut Therese Bohmans bok Den andra kvinnan och lyssnat färdigt på Maskarna på Carmine Street av Håkan Nesser. Det betyder att de nu får flytta in i min Book Lover´s Journal. Där skriver jag ner mina tankar om alla böcker jag har läst och tar upp styrkor och svagheter jag funnit. Till slut får varje bok ett betyg (det är svårast av allt).

Jag har verkligen fastnat för det här sättet att hålla ordning på alla tankar som dyker upp vid läsandet av en ny bok. Nu är det så lätt och smidigt att gå tillbaka, minnas och kanske även se ett mönster i mina recensioner. Det hjälper mig att se vad jag gillar och därmed vad jag borde tänka på när det gäller mitt egna romanskrivande.

Är uppe i 37500 ord nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar