tisdag 27 oktober 2015

Första utkastet klart!


Sista scenen i romanen är skriven! Jag har klarat av att avsluta något som jag aldrig har lyckats med förut. Idag känner jag mig stolt.

Sen är boken långt ifrån färdig. Jag behöver skriva om en del scener, lägga till mer djup i karaktärerna och deras relationer till varandra och kanske ett extra kapitel behöver komma till. Men ändå!

Min tanke är nu att börja gå igenom och lägga till det jag vill lägga till. Sedan ska jag låta det vila ett tag innan nästa redigeringsrunda. Och efter det, om jag känner mig självsäker nog, kanske jag vågar låta min andra hälft läsa manuset. Men för mig är det ett enormt steg. Ingen som jag känner har någonsin fått läsa mina texter.

Fast om man tar allt ett litet steg i taget känns allt betydligt mindre läskigt.

2 kommentarer:

  1. Grattis!!
    Visst är det en underbar känsla att ha avslutat ett manus :-)
    Jag gjorde det för några veckor sedan och nu sitter jag med redigeringen.
    Det är en bergochdalbana av känslor att redigera.

    Lycka till med manuset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja det känns verkligen jättebra :)
      Ska bli spännande att se hur redigerandet går för mig. Jag tror det kommer bli knepigt men kul!
      Lycka till med din redigering!

      Radera