söndag 13 september 2015

Min roman

Jag håller alltså på att skriva en bok. Det är en spänningsroman för vuxna med inslag magisk realism, i alla fall skulle jag kategorisera den som det. Hittills har jag skrivit ca 28000 ord. Det är alltså en hel del kvar. Jag vet också hur den ska sluta och har planerat för en del av scenerna som ska komma. Jag vet vad som ska hända men inte riktigt hur. Det är en metod som har fungerat ganska bra hittills.

Men jag har också en oro. Kommer historien verkligen räcka för att fylla 250-300 boksidor? Jag försöker att hela tiden ha ett driv framåt men just på grund av det känns det som om historien kommer att ta slut alldeles för fort. Men jag kan väl inte göra annat än att skriva och se..

2 kommentarer:

  1. Låter spännande :)
    Ja det är nog bara att skriva på och förhoppningsvis kommer testläsaren /läsarna längre fram säga om det går för snabbt i texten och kanske behöver fyllas på med beskrivningar eller inre dialog, sånt som saktar in tempot och skapar mer text?

    SvaraRadera
  2. Jo precis, det märks nog vid genomläsning senare vad som fattas texten. Jag har själv kommit på att det bland annat fattas en del bakgrundsinfo som jag vill putta in där det passar sig, så det fylls nog ut tids nog :)

    SvaraRadera